FANDOM

Belgia
ベルギー
Belgium
Hahmotiedot
Edustaa Belgian kuningaskunta (Koninkrijk België / Royaume de Belgique)
Sukupuoli Nainen
Hiusten väri Vaalea, ruskea (Hetalia: Beautiful World)
Silmien väri Vihreä
Pääkaupunki Bryssel
Viralliset kielet Hollanti, ranska, saksa
Ensiesiintymiset
Pokkari Pokkari 1 (lyhyesti)
Pokkari 3 (kunnolla)
Strippi Opening of the Meeting at the Center of the World (lyhyesti)
Netherlands and Japan’s Isolation (kunnolla)
Drama CD Hetalia Drama CD Interval Vol. 2: Boss CD
Anime Jakso 01 (lyhyesti)
Jakso 94 (kunnolla)
Ääninäyttelijät
Japani Eriko Nakamura
Englanti Amanda Doskocil
Belgia -kuvat

Belgia (ベルギー, Berugī) on sivuhahmo sarjassa Axis Powers Hetalia. Hän on Alankomaiden pikkusisko ja Luxemburgin isosisko.

Ulkonäkö Muokkaa

Belgia on pitkä tyttö jolla on blondit, aaltoilevat hiukset joissa on rusettipanta (yleensä vihreä tai punainen, mutta joskus myös musta) ja vihreät silmät. Hidekaz Himaruyan profiililuonnoksessa hänellä on armeijan uniformu kuten useimmilla hahmoilla, mutta se vaihtelee eri kuvissa: Aikaisessa kokokuvassa hänellä on hanskat, hänen saappaansa ovat korkea korkoiset näkyvillä nauhoilla, ja hänen solmionsa musta. Todella epämuodostuneessa luonnoksessa hänen saappaansa olivat yksinkertaistut (ilman korkoja ja nauhoja) ja hänen solmionsa tilalla oli rusetti. Myöhemmässä chibikuvassa hänen rusettinsa oli kuitenkin taas solmio (hiukan erilainen kuin aikaisemmin) ja hänen housunsa polvihousut. Uniformun väri jäi tuntemattomaksi joksikin aikaa, kunnes piirros Comic Birzissä paljasti sen olevan ruskeankellertävä.

"Maailman tapaamisessa" molemmissa julkaistussa mangassa ja animessa hänellä on kirkkaanturkoosi mekko ja laventelinvärinen bolero (plus laventelinvärinen panta).

Aikaisissa luonnoksissa Belgialla on perinteinen eurooppalainen mekko ja hiukan erilainen panta. Vaikka hänen virallinen hiusvärinsä onkin blondi, vuoden 2009 chibiluonnoksessa hänellä oli vaaleanruskeat hiukset. 2010 vuoden chibipiirroksessa maiden tuonneista ja vienneistä Belgialla on vihreä hiuspanta ja tummaksi väritetty tukka.

Persoonallisuus ja kiinnostuksenkohteet Muokkaa

Hänellä on kerrottu olevan kaksi sisarusta, Alankomaat ja Luxemburg.

Sanotaan, että vaikka hän on aikusmainen ja hyväntuulinen persoona, hän ei erotu paljoakaan ihmisistä, jotka ympäröivät häntä. Hahmokaaviossa Himaruya huomauttaa, että hän puhuu Shiga-murteella. Aikaisemmissa huomautuksissa hänen hahmonsa kuvattiin "tsukkomi"-tyypiksi, ja että hän tulee usein sisarustensa raahamaksi ympäriinsä.

Hänen profiilissaan kolmannessa mangapokkarissa hänen on sanottu olevan "ahkera, kiltti, tungetteleva ja ystävällinen isosisko! Vaikka hänen piirteensä erottuvat, hänen vaatteensa ovat yksinkertaiset ja silmiinpistämättömät!". Ja että hän
BelgiumChibi
"Rakastaa Gourmeeta ja maistuvia herkkuja!" Toisessa käännöksessä sanotaan, että hän on "hyväntuulinen ja kiltti-luonteinen, mutta hiukan utelias isosisko. Ja pelottava vihaisena!"

Joulutapahtuma 2010:ssä Belgia näytti sietokykynsä alastomuuteen rinnakkaismaille. Kun varjomainen olento hyökkäsi hänen taloonsa, hän antoi sille huivinsa ja lahjan, huolestuneena hänen olevan alastomana kylmässä. Hän ei huomioinut outoa auraa, joka olennosta säteili, eikä myöskään huomannut hänen olevan Espanjan kaksoisolento, vaan puhui hänestä "tuona henkilönä."

Suhteet Muokkaa

Alankomaat Muokkaa

Kahden sisaruksen on sanottu olevan hankalilla suhteilla toisiinsa ja heidän on vaikea tulla toimeen. Kun molemmat olivat Espanjan vallan alla, Alankomaat taisteli tullakseen itsenäiseksi ja soti siskonsa kanssa, kun hän jäi Espanjan kanssa.

Hän yritti myöhemmin liittää Belgian Alankomaiden kuningaskuntaan, mutta heidän erilaisuutensa olivat liian suuret ja Belgia päätti julistaa itsenäisyytensä hänestä.

Pokkari 4:sessa heidän suhteensa nykypäivänä laajeni. Belgia näkee veljensä siistinä, mutta pihinä. Nykyään hän nauttii iloisesti yhdessä hengaamisesta hänen kanssaan. Kun Belgia pyysi Alankomaita tuomaan Sinterklaasin hänen kotiinsa jouluna, hän myöntyy ja Belgia oli iloinen tietäessään, ettei Alankomaat ollut saituri kuten kaikki luulivat, mutta kun aika tuli, hän toi vain Espanjan pukeutuneena Joulupukiksi. Belgia myös huomaa, että hänen veljellään on romanttinen puoli.

Etelä-Italia (Romano) Muokkaa

Lapsena Etelä-Italia oli ihastunut vanhempaan Belgiaan vaikka ei pystynytkään kertomaan tunteistaan. Boss CD:ssä, kun he tekevät churroja, Romano sanoo, että saa 80% niistä, kun Espanja ja Belgia saavat kummatkin 10%. Hän hämmentyy ja mykistyy, kun Belgia kehuu häntä hyvästä työstä, sillä Romano tuskin oli tehnyt yhtään mitään. Ei tiedetä, minkälainen heidän suhteensa aikuisena on, mutta hylätyssä sarjakuvassa he viettivät aikaa yhdessä, joten heidän välinsä ovat hyvät.

Espanja Muokkaa

Vaikka Alankomaat ei tule Espanjan kanssa toimeen laisinkaan, Belgia tulee. Boss CD:ssä Espanja auttaa Belgiaa Romanon kanssa pyykeissä. He nauttivat perheaterioista yhdessä, mukaanlukien churrot jotka hän ja Romano olivat tehneet yhdessä. Kun hänen veljensä tuli itsenäiseksi, hän ei pelkästään jäänyt Espanjan luo, vaan pääty lopulta taistelemaan veljeään vastaan. Heidän suhteensa aikuisena on tuntematon.

Esiintymiset Muokkaa

Belgia

Belgia jaksossa 94.

AnimeMuokkaa

Belgia esiintyy ensimmäisen kerran vain vilaukselta 1. jaksossa. Hänet nähdään myös erikoisjakso Jakso 53.5:sessa kun Unkari kertoo Belgian kissafestivaaleista. Kunnolla Belgia esiintyi kuitenkin vasta jaksossa 94, jossa myös kuullaan ensimmäistä kertaa hänen puhuvan.

Trivia Muokkaa

  • Hänen mahdollisia ihmisnimiään ovat Laura, Emma, Anri ja Manon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki