FANDOM

Tämä artikkeli kertoo Hetalia-animen kahdesta ensimmäisestä tuotantokaudesta. Itse sarjasta kertoo Axis Powers Hetalia.

Hetalia: Axis Powers on Hetalian animesovituksen ensimmäisen ja toisen tuotantokauden nimi. Se alkoi alkuperämaassaan Japanissa 24. tammikuuta 2009 internet-lähetyksenä Animate.TV:ssä. Ensimmäinen kausi päättyy jaksoon 26, joka näytettiin 17. heinäkuuta 2009. Toinen kausi alkoi jakson 27 lähetyksestä 24. heinäkuuta 2009 ja päättyi jaksoon no. 52 5. maaliskuuta 2010. Yksi jakso kestää viisi minuuttia ja sarjan on ohjannut Bob Shirohata. Animaatiostudiona toimii Studio DEEN.

Hetalia: Axis Powersia seuraa 3. ja 4. tuotantokausi Hetalia: World Series.

Animen näyttäminen TV:ssä Muokkaa

Animea piti alun perin esittää japanilaisella Kids Station -kanavalla. Suunnitelmat kuitenkin peruttiin sarjan herätettyä paljon kohua Etelä-Koreassa. Monet korealaiset protestoijat väittivät, että Korean personifikaatio loukkasi korealaisia. Kids Station ilmoitti, ettei Korean hahmo esiinny animessa, eikä se ollut tietoinen Koreassa esitetystä kritiikistä. Se perui sarjan esittämisen "erinäisiin syihin" vedoten. Päätös ei kuitenkaan vaikuttanut sarjan näyttämiseen Internetissä ja kännyköissä.

Jaksot Muokkaa

Ensimmäinen kausiMuokkaa

Toinen kausiMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki