FANDOM

Jakso 05
Jakso05.png
Jaksotiedot
Jakso numero 5
Näytöspäivä 20. helmikuuta 2009
Tuotantokausi Axis Powers
Tuotantokoodi 105
Kronologia
Edellinen jakso Jakso 04
Seuraava jakso Jakso 06

Axis Powers Hetalian viides jakso, joka on nimeltään "Huutaa S.O.S maailman keskustassa!" (世界の中心でSOSを叫ぶ, Sekai no chuushin de SOS wo sakebu), näytettiin 20. helmikuuta 2009. Jakso on löyhästi myöhempi osa saman nimisestä tarinasta ensimäisestä mangapokkarista. Tässä jaksossa on myös Liittoutuneiden ensiesiintyminen.

Tiivistelmmä juonestaMuokkaa

Huutaa S.O.S maailman keskustassa!Muokkaa

Saksa, Japani ja Italia ovat jotenkin päätyneet autiolle saarelle. Japani tulee Saksan ja Italian luokse rannalle sylissään hedelmiä, jotka sanoi löytäneensä. Italia leikkii vedessä. Japani toteaa, että on mukavaa rentoutua eteläisellä saarella, mutta olisi mukavaa, mikäli joku tulisi pelastamaan heidät, ja Saksa on samaa mieltä. Hiekkaan he ovat piirtäneet isolla kirjaimet "SOS".

Tankkeja tärkeämpääMuokkaa

Italia kertoo Saksalle tehneensä hiukan valmisteluja, mutta mukanaan oleva matkalaukku onkin täynnä pastaa, viiniä ja hedelmiä. Lisäksi hän ilmoitti tehneen jotain taistelun varalle: sekä itselleen että Saksalle valkoiset liput, joissa kummassakin lukee "Antaudun".

Tankkeja tärkeämpää (osa 2)Muokkaa

Italia ilmoittaa Saksalle tällä kertaa tehneensä jotain hyödyllistä. Hänen laukussaan on kuitenkin jälleen pastaa, viiniä, hedelmiä ja tällä kertaa myös pala pizzaa. Saksa kysyy, löytyisikö Italialta kuitenkin jotain, josta olisi hyötyä. Italia vetää esiin laukun, jonka sisällä on Machiavelli.

Huutaa S.O.S maailman keskustassa! (osa 2)Muokkaa

Saksa on piirtänyt hiekkaan Liitoutuneet ja heidän suhteensa toisiinsa. Sillä välin kun Saksa ja Japani ovat tutkailleet taulukkoa Italia on rakentanut vastavan hiekkaveistoksen lautasellisesta pastaa.

ChibitaliaMuokkaa

Palvelusneidon pukuun puettu Chibitalia siivoilee nyt Pyhän saksalais-roomalaisen keisarikunnan lattioita. Hän ihailee Itävallan maalauksia ja lähtee etsimään jotain, mihin voisi itse jälleen maalata. Hän löytää vain pensselin ja mustetta, ja päätyy maalaamaan viikset maalaukseen Itävallasta.

Suujiku = AkseliMuokkaa

Italian nukkuessa nuotion äärellä Saksa ja Japani pohtivat, minkä nimen antaisivat ryhmälleen. Japani ehdottaa nimeä "Suujiku" ("Sidomme toisemme yhteen, ja silloin muu maailma pyörii ympärillämme"). Saksaksi sana kuuluisi "Ein Achse" ja italiaksi "Asse". Italia uneksii maapallosta, joka pyörii heidän ympärillään.

Aamulla heidät nähdään kiikareiden läpi, kun Liittoutuneet tarkkailevat heitä kauempaa väitellen keskenään.

Jakossa esiintyvät hahmot Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki