FANDOM

Japani
日本
Japani
Hahmotiedot
Edustaa Japani (日本国, Nihon-koku)
Ihmisnimi Honda Kiku (本田菊)
Ikä 24
Sukupuoli Mies
Syntymäpäivä 11. helmikuuta
Hiusten väri Musta
Silmien väri Ruskea
Pituus 165 cm
Pääkaupunki Tokio
Viralliset kielet japani (de facto)
Ensiesiintymiset
Pokkari Pokkari 1
Strippi Hetalia: Luku 1
Peli Gakuen Hetalia
Drama CD Hetalia Drama CD: Prologi
Anime Jakso 01
Ääninäyttelijät
Japani Hiroki Takahashi
Ai Iwamura (lapsi)
Yanagi (Drama CD)
Englanti Christopher Bevins
Alexis Tipton (lapsi)
Japani -kuvat

Japani (日本, Nihon, Nippon) on yksi päähenkilöistä sarjassa Axis Powers Hetalia. Hän on osa akselivaltoja. Kun Himaruya antoi joillekin hahmoille ihmisnimiä vuonna 2008, hän sai nimekseen Honda Kiku (本田菊).

Ulkonäkö Muokkaa

Hän on lyhyt, hoikka mies mustilla hiuksilla ja ruskeilla silmillä, ja on usein näytetty pitävän valkoista laivastouniformua mustilla ja kultaisilla koristeilla. Hänen ensimmäisessä esiintymisessään sekä animessa että mangassa näyttää hänen pitävän vieläkin koristeellisempaa versiota, jossa on kultaiset olkaimet ja sammakkohakaset (frog clasps) takin etuosassa. Kun hän esiintyi ensikerran nettisarjiksessa, hän piti normaalia harmaata/mustaa uniformua johonkin asti akselivaltioihin liittymisen jälkeen. Hän on vanhempi miltä hän näyttää.

Joissain Himaruyan virallisissa kuvissa, hänen hiuksensa ovat tummanruskeat ja silmät vaaleamman ruskeat.

Persoonallisuus ja kiinnostuksen kohteetMuokkaa

Japani on yleensä luonteeltaan rauhallallinen ja viileä. Mutta kuten huomata saattaa, hän on välillä hätiköivä ja täysi sekopää. Edes tämän pitkäaikaiset ystävät eivät aina tiedä, mitä hänen päässään liikkuu. Hän on hyvin ystävällinen ja tulee toimeen lähes kaikkien kanssa. Japani on erittäin fiksu nuorimies, sekä hyvin kohtelias.

Hän on erittäin lahjakas taiteilija. Hänet nähdään joskus piirtämässä ja maalaamassa henkeäsalpaavia taideteoksia. Hän on Kiinaa parempi piirtämisessä, joka hiukan surettaa tätä, sillä Kiina opetti Japanin kirjoittamaan ja piirtämään.

Japani on myös intohimoinen kokkaaja ja on kokkaamisessa oikein hyvä. Englanti kadehtii Japanin kokkaustaitoja ja kerran tämä suuttui Japanille siitä, että hän teki pomollensa englantilaisesta lihakeitosta oman versionsa. Yllättyneenä Japani itse ja hänen pomonsa pitivät tästä ja nykypäivänä se tunnetaan Japanissa nimellä nikujaga.

SuhteetMuokkaa

KiinaMuokkaa

Japanin ollessa lapsena omillaan uutena maana, Kiina otti hänet huostaansa ja kasvatti hänet pikkuveljenään. Kiina opetti Japanille kaiken tarpeellisen (mm. kokkaamista, piirtämistä ja kirjoittamista). Kun Japanilta kysyttiin, hän kielsi Kiinan sukulaisuuden. Japani päätyi pettämään Kiinan julistamalla sodan häntä vastaan, josta Japanin iskusta Kiinalle jäi selkään arpi. Nykyään veljeksillä on kiitettävän hyvät välit.

ItaliaMuokkaa

Japani nähdään usein hermostuneena Italian hävyttömyydestä ja epätavallisesta käyttäytymisestä jopa niinkin paljon, että hän käskee Italiaa "ottamaan vastuuta" ja menemään naimisiin kanssaan kun halaa ja pussaa tervehdykseksi. Kun Italia kerran ajoi autolla Japanin kotiinsa, hänen epävakaat ajotaitonsa saivat Japani päättämään tehdä itse turvallisempia autoja. Italia ja Japani ovat hyviä ystäviä keskenään ja he kunnioittavat toistensa historiaa ja taidetta. Japani kunnioittaa Italiaa kutsumalla häntä Italia-kun:ina -san:in sijaan.

SaksaMuokkaa

Saksa ja Japani ovat keskenään hyviä ystäviä, vaikka Saksa välillä ihmetteleekin mitä Japanin päässä oikein liikkuu. Saksa ihannoi Japanin kulttuuria ja Japanin itsetehtyjä pienoismalleja. Hän haluaisi itsekin osaavan tehdä samankaltaisia mahtavia asioita, niin kuin Japani.

Etelä-ItaliaMuokkaa

Vaikka Romano ja Japani ovat tavanneet stripeissä vain lyhyesti, heillä on hyvät välit keskenään. Japani näyttää myös jotenkin kunnioittavan Romanoa (niin kuin tämän veljeäkin) ja siksi kutsuu Romanoakin Romano-kun:ina -san:in sijaan.

EnglantiMuokkaa

Kun Englanti päätti viimein etsiä ystäviä, hän ajatteli Japania ehdokkaaksi. Mutta Japanin pomo halusi sen sijaan liittoutua Venäjän kanssa, mikä sai Englannin järkyttyneeksi. Ennen kuin Englanti ehti luovuttaa ja eristää itsensä taas kerran, Japani tuli hänen luokseen ja sanoi, että he voivat liittoutua ja olla yksinäisiä yhdessä hänen pomonsa tottelemisen sijasta. He ovat hyviä ystäviä keskenään.

AmerikkaMuokkaa

Black Ships have Comeissa Amerikka vakuuttaa Japania avaamaan rajansa, jättäen hänet turhautuneeksi. Ajallaan suhde paranee, sillä Japan and The Footsteps of Westernizationissa Amerikka vierailee hänen luonaan. Hän esittelee "table-turning"in Japanille, kysyen mitä tämä tahtoisi pöydältä kysyä. Japani lopulta päätyy hyväuskoiseksi paljastaen, että samalla, kun hän on iloinen avatessaan rajansa ja tavatessa uusia ihmisiä, hän pelkää ettei tulekaan toimeen muiden maiden kanssa. Hän ehdottaa Amerikkaa kysymään saako hän uusia ystäviä, ja Amerikka laittaa heti pöydän liikahtamaan kerran, selittäen sen olevan vastaus kyllä.

Nykyajan stripeissä nämä kaksi tulevat hyvin toimeen. He jakavat rakkautensa teknologiaan ja videopeleihin ja ovat usein toistensa kotona pelaamassa niitä yhdessä. Amerikkalaisen ja japanilaisen kulttuurin ja elämäntavan eroja on usein tutkittu näitä kahta käyttäen, kuten Traits of Japanese People that America-Kuns Have Noticedissa ja Why Americans Love Springissä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki