Fandom

Hetalia Wiki

Latvia

110sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommenttia4 Share
Latvia
ラトビア
Latvia2.png
Hahmotiedot
Edustaa Latvian Tasavalta (Latvijas Republika)
Ihmisnimi Raivis Galante (ライヴィス・ガランテ, Raivisu Garante)
Ikä 15
Sukupuoli Mies
Syntymäpäivä 18. lokakuuta
Hiusten väri Vaalea
Silmien väri Violetti (manga), sininen (anime)
Pituus 140 cm
Pääkaupunki Riika
Viralliset kielet Latvia
Ensiesiintymiset
Pokkari Pokkari 1
Strippi Chapter 4: Pact of Steel
Peli Gakuen Hetalia
Drama CD Hetalia Drama CD: Volume 2
Anime Jakso 01
Jakso 29 (puhe)
Ääninäyttelijät
Japani Kokoro Tanaka
Englanti Ryan Reynolds
Latvia -kuvat

Latvia (ラトビア, Ratobia) on sivuhahmo sarjassa Axis Powers Hetalia. Kun Himaruya antoi joillekin maille ihmisnimiä vuonna 2008, Latvia sai nimekseen Raivis Galante (ライヴィス・ガランテ, Raivisu Garante).

Ulkonäkö Muokkaa

Latvialla on lyhyet, kiharat blondit hiukset ja violetit silmät (joskus tummansiniset). Hänen toisen maailmansodan esiintymisissään hänellä on yleensä päällään viininpunainen armeijan uniformu ruskeilla epoleteilla.

Latvia on Baltian maista lyhyin, vaikka hänet oli piirretty hiukan pidemmäksi aikaisemmissa esiintymisissään nettimangassa ja hänellä oli oikeasti tiheämmät kulmakarvat. Hänen uniformussaa oli alunperin sammakkosoljet edessä (nappien sijaan) ja hänellä oli pitkät saappaat.

Persoonallisuus ja kiinnostuksenkohteet Muokkaa

Hän on kolmesta Baltian maasta nuorin, sulkeutunut ja itkupilli epämielyttävien kokemustensa takia, joita hän on elämässään kokenut. Hän tulee usein Venäjän käskyteltäväksi, johon hän yritti, epäonnistuen, katkaista yhteydet. Hän rakastaa runoja ja rakkausnovelleja. Hahmohuomautuksissa Latviaa sanotaan "piilotetuksi neroksi", joka pystyy tekemään mahdottomilta vaikuttavia asioita.

Hänen nuoresta fyysisestä iästään huolimatta Latvian profiili kertoo, että hän juo paljon alkoholia. Tätä on myöhemmin tarkennettu Hetalia Desktop Buddiesissa, jossa hän sanoo että pystyy juomaan parhaillaan yli 40 kuppia alkoholia.

Suhteet Muokkaa

Viro Muokkaa

Vaikka Latvia ja Viro ovat molemmat Baltian maita, he eivät ole veljiä eikä heillä ole paljoa yhteistä. Hahmohuomautukset paljastavat, että Latvia ja Viro ovat "lievässä taistelussa" joulukuusen alkuperästä. Viro välittää Latvian hyvinvoinnista, ja hän usein huutaa Latvian nimeä, kun tämä on vaarassa tai vain pahassa tilanteessa.

Sealand Muokkaa

Vaikka Latvia tökkäsi Sealandia kukalla kun he ensi kerran tapasivat maailman tapaamisessa, heistä tuli nopeasti läheisiä ystäviä samanlaisuutensa takia ollessaan pieniä maita joita ei oteta kovin tosissaan. Latvia yrittää käyttäytyä kuin isoveli- ja opettajahahmona Sealandille, mutta hänen oma epävarmuutensa ja ongelmansa tapaavat olla haitolla.

Preussi Muokkaa

Latvia vihaa Saksalaista ritarikuntaa, joka on yksi Preussin menneistä muodoista. Nykyään Preussi on sitä mieltä, että Latvialla on mukavan pehmeät hiukset ja Latvia on sanonut, että he ovat työskennelleet yhdessä, viitaten ilmeisesti kun he olivat molemmat osa itäblokkia.

Esiintymiset Muokkaa

Latvia3.png

Latvia jaksossa 29.

Anime Muokkaa

Latvia esiintyi ensikerran Maailmankokouksessa jaksossa 01, jossa Venäjä ja Valko-Venäjä kiusaavat häntä. Puherooli hänellä on vasta jaksossa 29.
Animessa hänen hiuksensa ovat hiukan tumempaa sävyä ja silmät vaihdettu violeteista sinisiksi.

Trivia Muokkaa

  • Hänen syntymäpäivänsä on päivä, jolloin Latvia julistautui itsenäiseksi Venäjästä ja Saksasta 18. marraskuuta 1918.
  • Hän ei pidä mm. Liivinmaan ritarikunnasta, Aljaksandr Lukašenkasta, Saksalaisesta ritarikunnasta ja kasakoista.
  • Jos Venäjä ei olisi aina painanut Latvian päätä alaspäin, Latvia olisi nyt kymmenen senttiä pidempi.

Axis Powers Hetalia -hahmot
ItaliaSaksaJapaniAmerikkaEnglantiRanskaVenäjäKiina
Sivuhahmot
AlankomaatAustraliaBelgiaBulgariaEgyptiEspanjaEtelä-ItaliaGermaniaHongkongHutt RiverIntiaIslantiItävaltaKamerunKanadaKoreaKreikkaKugelmugelKuubaKyprosLadoniaLatviaLiechtensteinLiettuaLuxemburgMacaoMoldovaMolossiaMonacoNikonikoNorjaOsakaPicardiePohjois-KyprosPreussiPuolaPyhä saksalais-roomalainen keisarikuntaRomaniaRooman valtakuntaRuotsiSealandSeborgaSeychellitSuomiSveitsiTaiwanTanskaThaimaaTurkkiUkrainaUnkariUusi-SeelantiValko-VenäjäVietnamViroWy
Katso myös
Sivuroolissa olevat hahmotHistorialliset hahmotEläimet ja muut olennotNekotaliaNyotaliaMochitaliaIhmisnimet

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki