FANDOM

Romania
ルーマニア
Romania 0
Hahmotiedot
Edustaa Romania (România)
Sukupuoli Mies
Hiusten väri Vaalea
Silmien väri Punainen
Pääkaupunki Bukarest
Viralliset kielet Romania
Ensiesiintymiset
Pokkari Pokkari 4
Strippi Carry On, Newspaper Club!
Anime Jakso 102
Ääninäyttelijät
Japani Takuya Kodama
Romania -kuvat

Romania (ルーマニア, Rūmania) on sivuhahmo sarjassa Axis Powers Hetalia.

Ulkonäkö Muokkaa

Romanialla on pörröinen mansikanblondi tukka ja pieni helmimäinen korvakoru vasemmassa korvassaan joissain kuvissa. Hänellä on punaiset silmät ja pieni torahammas suunsa vasemmalla puolella. Hänen ensiesiintymisessään hänellä on pieni silinterihattu ja suuri trenssi. Chibien sarjassa näytetään vihreä, musta, punainen ja violetti versio hänen hatustaan ja takistaan.

Persoonallisuus ja kiinnostuksen kohteet Muokkaa

Häntä kuvaillaan ystävälliseksi, pirteäksi ja hiukan ilkikuriseksi, mutta myös huolettoman eksentriseksi. Hän uskoo vahvasti mustaan magiaan ja rakastaa kansanperinnettä. Satuprinsessat, etenkin satu Ileana Cosânzeanasta, tuovat esille Romanian romanttisen puolen. Hahmonootit paljastavat, että hänen vahvuuksiaan ovat onnenkalut ja taikuus. Hän ei ole aina tietoinen siitä, kuinka hänen historiansa ja kultuurinsa näkökohdat voivat vaikuttaa muihin, eikä hän vaikuta huomaavan, milloin hän häiritsee Bulgariaa tarinoillaan.

Suhteet Muokkaa

BulgariaMuokkaa

Romania ja Bulgaria olivat ystäviä Venäjän kanssa ja liitettyinä siihen aikaan. Romania ehdotti Bulgarialle heti, että heidän pitäisi laulaa (Venäjästä) ajan kulumiseksi työskennellessään, ja myöhemmin kertoi Bulgarialle historiastaan ja myyteistää. He liityivät Euroopan Unioniin samoihin aikoihin ja viettivät aikaa yhdessä halloweeninä ja jouluna.

UnkariMuokkaa

Unkarin hahmotiedoissa heidät suhdettaan on kuvailtu kuin kissan ja koiran, ja Unkari nimeää koiria Romanian mukaan loukkauksena. On tarkennettu, että he tappelevat paljon eivätkä voi sietää toisiaan lainkaan, ja sen seurauksena unkarilaiset esiintyvät erittäin usein romanialaisissa vitseissä. Joulun 2011 aikaan he olivat vihamielisiä toisilleen, ja saavat kaikki hämilleen, kun eivät ala heti väitellä.

MoldovaMuokkaa

Romania on Moldovan vanhempi veli. Jouluna 2011 Romania pyytää Saksaa lähettämään hänelle terveisiä.

Esiintymiset Muokkaa

MangaMuokkaa

Romania esiintyy ensimmäisen kerran pokkarissa neljä, Gakuen Hetalia stripissä Carry On, Newspaper Club!, jossa hän on koulun Taikuuskerhon jäsen Englannin kanssa, paljastaen että heidän toimintaansa kuuluu Harry Potteriksi pukeutuminen, lemmenloitsujen esittäminen ja runsaan sadon vuoksi rukoileminen. Hän esiintyy myös Halloween 2011:ssa hengailemassa Japanin kanssa, mutta lähtee myöhemmin Italian ja Saksan saapuessa ja keskustelee Bulgarian kanssa. Romania ilmaantuu taas jouluna 2011, viettäen suurimman osan ajastaan Bulgarian kanssa.

AnimeMuokkaa

Romania esiintyy ensikerran animen jaksossa 102, jossa hän selittää sanomalehtikerholle taikuuskerhon tekemisiä.

Trivia Muokkaa

  • Pokkari 3:sessa Romania mainitaan lyhyesti kartalla Wallachiasta ja Moldaviasta puhuttaessa Itä-Eurooppaan liittyvässä tarinassa. Myös Unkari mainitsee Wallachian listassa vihollisistaan, muttei heidän sukupuoliaan ole paljastettu, sillä heidät on peitetty. On myös epäselvää, onko Moldavia sama kuin Moldova.
  • Pokkarissa 4 Romanian kerrottiin olevan Hetalia Akatemian taikuuskerhon jäsen Englannin kanssa.
  • Halloween 2011:n aikana Romanialla on kaksi lepakonsiipeä. Hän sotkee vahingossa siipensä Bulgarian ja Japanin.

Axis Powers Hetalia -hahmot
ItaliaSaksaJapaniAmerikkaEnglantiRanskaVenäjäKiina
Sivuhahmot
AlankomaatAustraliaBelgiaBulgariaEgyptiEspanjaEtelä-ItaliaGermaniaHongkongHutt RiverIntiaIslantiItävaltaKamerunKanadaKoreaKreikkaKugelmugelKuubaKyprosLadoniaLatviaLiechtensteinLiettuaLuxemburgMacaoMoldovaMolossiaMonacoNikonikoNorjaOsakaPicardiePohjois-KyprosPreussiPuolaPyhä saksalais-roomalainen keisarikuntaRomaniaRooman valtakuntaRuotsiSealandSeborgaSeychellitSuomiSveitsiTaiwanTanskaThaimaaTurkkiUkrainaUnkariUusi-SeelantiValko-VenäjäVietnamViroWy
Katso myös
Sivuroolissa olevat hahmotHistorialliset hahmotEläimet ja muut olennotNekotaliaNyotaliaMochitaliaIhmisnimet

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki