FANDOM

Sveitsi
スイス
Switzerland
Hahmotiedot
Edustaa Sveitsin valaliitto (Schweizerische Eidgenossenschaft)
Ihmisnimi Basch Zwingli (バッシュ・ツヴィンクリ, Basshu Tsuvinkuri)
Ikä 18
Sukupuoli Mies
Syntymäpäivä 1. elokuuta
Hiusten väri Vaalea
Silmien väri Vihreä
Pääkaupunki Bern
Viralliset kielet Saksa, ranska, italia, retoromaani
Ensiesiintymiset
Pokkari Pokkari 1
Strippi Axis Powers Jokes
Peli Osōji Prussia
Drama CD Axis Powers Hetalia: The CD
Anime Jakso 01 (lyhyesti)
Jakso 23 (kunnolla)
Ääninäyttelijät
Japani Romi Park
Englanti John Burgmeier
Sveitsi -kuvat

Sveitsi (スイス, Suisu) on sivuhahmo sarjassa Axis Powers Hetalia. Kun Himaruya antoi joillekin hahmoille ihmisnimiä vuoden 2007 lopussa ja 2008, Sveitsi sai nimen Basch Zwingli (バッシュ・ツヴィンクリ, Basshu Tsuvinkuri), joka kuitenkin kirjoitettaan joskus Vash Zwingli tai Bache Zwingli.

UlkonäköMuokkaa

Hän on lyhyt nuori mies, jolla on vaalea tukka (leukaan ulottuva leikkotukka) ja vihreät silmät. Hän on pukeutunut vihreään takkiin, ruskeisiin housuihin ja valkoiseen lakkiin, ja hänet nähdään usein kantavan kivääriä olallaan. Hänellä on myös ristin muotoinen arpi vasemmassa olkapäässään.

Varhaisemmassa tyylissä hänen hiuksensa piirrettiin paljon lyhyemmiksi ja hänellä oli vihreä hattu. Kuitenkin aikaisimmassa tyylissä hänet piirrettiin ilman hattua, ja hänen takkinsa oli sininen, sekä housut olivat beigen väriset.

Persoonallisuus ja kiinnostuksenkohteet Muokkaa

Sveitsi on ilmeisesti aina neutraali, ja elää elämäänsä erakkona Alppien ympäröimänä. Vaikka hän vaikuttaa rauhalliselta, hän on oikeasti maailman suurin aseiden valmistaja ja hänellä on eniten armeijavoimia. Hän vihaa ulkopuolisia, ja menneisyydessä Vatikaani palkkasi hänet palkkasoturiksi. Hän on myös hyvin säästäväinen, ostamalla esim. halpaa juustoa ennemmin kuin kallista lajiketta väittäen, että pitää sen mausta enemmän. Hän meni kerran lounaalle Itävallan kanssa vain säästääkseen rahaa. Hän on hiukan huonotuulinen, mutta hänen heikko kohtansa on Liechtenstein, jota hän ylisuojelee. Hän saarnaa yleensä ihmisille.

Italian tavan unohtaa housunsa ja viuhahtaa takia Sveitsi tulee herkästi ammuskelevaksi, jos näkee hänen juoksevan maansa läpi.

Suhteet Muokkaa

Itävalta Muokkaa

He olivat läheisinä lapsina, vaikka Sveitsiä ärsyttää, kun hän opetti Itävaltaa olla taistelija vain hänen epäonnistuessaan ja tullessaan pelastetuksi sodissa. Pomojensa takia he kuitenkin lopulta kasvoivat erilleen. Aikuisena Sveitsi tekee kaikkensa kieltääkseen olleensa Itävallan ystävä tai että heillä olisi koskaan ollut läheistä yhteyttä.

Liechtenstein Muokkaa

Hän on Liechtensteinille palvova isoveli, joka löysi hänet ja otti hoiviinsa. Heidän läheinen suhteensa muistuttaa kuitenkin Sveitsiä hänen lapsuuden ajoistaan Itävallan kanssa, jotka hän yrittää unohtaa.

EsiintymisetMuokkaa

Sveitsi

Sveitsi jaksossa 23.

AnimeMuokkaa

Sveitsi esiintyi aluksi kahdesti lyhyesti ensimmäisellä tuotantokaudella; jaksossa 01, jossa hän huutaa Japanille, kun tämä suostuu Amerikan suunnitelmaan ilmastonmuutoksen estämiseksi ja jaksossa 21, jossa hän kävelee Sealandin ohi tästä välittämättä.
Kunnolla hän esiintyy vasta jaksoissa 23-25, joihin on animoitu Liechtenstein's Journal Of Swiss Dopiness nettimangasta ja pokkari 2:sesta.
Hän esiintyy myös jaksossa 44, jossa hän opettaa Liechtensteinille itsepuolustusta ja jaksossa 45, jossa näytetään, kuinka hän otti Liechtensteinin kotiinsa ja huolehti tästä.

TriviaMuokkaa

  • Hänen syntymäpäivänsä on päivä, jolloin Sveitsin vanha valaliitto perustettiin 1. elokuuta 1291. Vaikka hän on käytännössä Amerikkaa vanhempi, Amerikka on häntä vuoden vanhempi "ihmisiässä".
  • Hidekaz Himaruya on maininnut, että hän leikitteli ajatuksella, että tekisi Sveitsistä naisen, ja että Saksa järkyttyisi kun näkisi hänet naisten vaatteissa.
  • Sveitsillä on kolme lemmikkivuohta: Eiger, Jungfrau ja Mönch. Ne on nimetty Sveitsin kuuluisten vuorten mukaan.
  • Hänen sukunimensä voi mahdollisesti tulla Ulrich Zwingliltä, sveitsiläiseltä protestanttijohtajalta, joka käynnisti Sveitsin reformaation.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki