FANDOM

Viro
エストニア
Estonia 1.png
Hahmotiedot
Edustaa Viron tasavalta (Eesti Vabariik)
Ihmisnimi Eduard von Bock (エドァルド・フォンヴォック Edoarudo fon Vokku)
Ikä 17
Sukupuoli Mies
Syntymäpäivä 24. helmikuuta
Hiusten väri Vaalea
Silmien väri Vihreä (manga), sininen (anime)
Pääkaupunki Tallinna
Viralliset kielet viro
Ensiesiintymiset
Pokkari Pokkari 1
Strippi Hetalia 4: Pact Of Steel
Anime Jakso 01 (esiintyminen), Jakso 29 (lopullinen esittäytyminen)
Ääninäyttelijät
Japani Atsushi Kousaka
Englanti Mike McFarland
Viro -kuvat

Viro (エストニア Esutonia) on sivuhahmo sarjassa Axis Powers Hetalia. Vuonna 2008 Himaruya antoi joillekin hahmoille ihmisnimiä ja paljasti hänen nimensä olevan Eduard von Bock (エドァルド・フォンヴォック Edoarudo fon Vokku).

Ulkonäkö Muokkaa

Hänellä on tummanvaaleat hiukset ja vihreät silmät ja hänellä on silmälasit. Hänen tavallinen asuste toisen maailmansodan stripeissä on tummanvihreä armeijapuku. Aikaisemmissa hahmosuunnitelmissa Viron silmät olivat himmeänruskeat.

Persoonallisuus ja kiinnostuksenkohteet Muokkaa

Toisiksi vanhin Baltian maista, hän on tähtioppilas ja häntä on pidetty kolmikon onnekkaimpana onnistuessaan vältämään ongelmia nokkeluudellaan. Hän on taitava tietotekniikassa ja näyttää omaavan hyvät suhteet monien muiden maiden kanssa.

Suhteet Muokkaa

SuomiMuokkaa

Viro ja Suomi ovat tunteneet toisensa kauan aikaa, joten ovat hyviä ystäviä. Tanskan alaisuudesta lähtiessä Suomi vieraili hänen luonaan, ja samalla vierailulla Ruotsi ehdotti Baltian maita liittymään hänen perheeseensä. Vaikka Puola vastustikin heidän päästämistään, Ruotsi sai Viron ja tämän "pikkuveljen" Latvian osaksi huostaansa.

Nämä kaksi nähdään keksimässä outoja festivaali-ideoita yhdessä, vaikka Viro onkin siinä "johto"asemassa.

LatviaMuokkaa

Vaikka he ovatkin molemmat Baltian maita, he eivät ole veljeksiä eikä heissä ole mitään yhteistä. Hahmohuomautukset paljastavat, että Latvia ja Viro ovat "lievässä taistelussa" joulukuusen alkuperästä. Joulutapahtuma 2011:ssa Viro sanoo vierailevansa Latvian luona, ja Latvia päättää antaa Virolle joulukeksejä, vaikka hän syö yleensä ne itse.

Esiintymiset Muokkaa

Viroanime.png

Viro jaksossa 01.

AnimeMuokkaa

Viro esiintyy ensikerran jaksossa 01, jossa hän huomauttaa Venäjälle, ettei muiden kiusaaminen ole kivaa.
Animeversiossa hänen vihreät silmänsä ovat violetinsiniset ja puku sininen.

Trivia Muokkaa

  • Viro muistuttaa ilmeisesti Hidekaz Himaruyaa. Himaruya onkin vitsillä sanonut Viron olevan "sarjan siistein luomus".
  • Hänen syntymäpäivänsä on päivä, jolloin Viro julistautui itsenäiseksi Saksasta ja Neuvosto-Venäjästä 24. helmikuuta 1918.
  • Jaksossa 29 Viro sanoo haluavansa syödä "piirakkaa". Piirakka ei oikeastaan ole edes viron kielen sana, ja kuvassa oleva ruoka on itäsuomalainen karjalanpiirakka, joka viroksi kuuluisi "Karjala pirukas". Karjalanpiirakat eivät edes ole kovin yleisiä Virossa.
  • Viro omistaa useita kummallisia, valtioita muistuttavia mochi-olentoja.
  • Viro on ainoa hahmo, jonka on nähty olevan tekemisissä Nyotalia-maiden kanssa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki